آخرین خبرها
خانه / تاکستان / میانگین سن بازنشستگان تامین اجتماعی

میانگین سن بازنشستگان تامین اجتماعی

بررسی‌های دفتر آمار و محاسبات نشان می‌دهد؛
میانگین سن بازنشستگان تامین اجتماعی ۶۵ سال است/ میانگین سن فوت شدگان ۵۵ سال

تعداد کل پرونده‌های فعال مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۶، دو میلیون و ۷۱۴ هزار و ۵۷۲ پرونده است. یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴پرونده (۶۵ درصد) مربوط به بازنشستگان، ۱۳۸ هزار و ۲۵۹ پرونده (۵ درصد) مربوط به ازکارافتادگان و ۸۰۳ هزار و ۲۱۹ پرونده (۳۰ درصد) مربوط به فوت شدگان است.

به گزارش ایلنا، بر اساس یافته‌های دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان، در همین مدت، نسبت جنسی(نسبت مرد به زن) در بازنشستگان برابر ۱۱، از کار افتادگان برابر ۱۴ و فوت‌شدگان معادل ۶۷ است.

میانگین مبلغ مستمری بازنشستگان معادل ۱۴,۵۰۶,۹۴۶ ریال (۱‌/۱۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته از کار افتادگان معادل ۸,۶۶۴,۶۱۱ ریال (۶‌/۱۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته) و فوت‌شدگان برابر با ۱۰,۱۷۵,۹۰۳ ریال (۳‌/۱۳درصد رشد نسبت به سال گذشته) است.

براساس اعلام دفتر محاسبات اقتصادی و اجتماعی تامین اجتماعی، ۵۴درصد بازنشستگان در سال گذشته را بازنشستگان عادی و ۴۶ درصد را بازنشستگان پیش از موعد و همچنین ۸۹ درصد از کار افتادگان را از کار افتادگان کلی و ۱۱ درصد را از کار افتادگان جزئی تشکیل می‌دهند. ۴ درصد پرونده های فوت‌شدگان را فوت ناشی از کار و ۹۶ درصد را فوت غیر ناشی از کار تشکیل می‌دهد.

گفتنی است، ۳۳ درصد بازنشستگان، ۸۱ درصد ازکارافتادگان و ۵۶ درصد پرونده های فوتی مبلغ مستمری معادل حداقل دستمزد و۱۶ درصد بازنشستگان، ۱۱ درصد ازکارافتادگان و ۸ درصد پرونده های فوتی مبالغ مستمری کمتر از حداقل دستمزد دریافت می‌کنند.

یافته‌های این دفتر درباره سن بازنشستگان نشان می‌دهد؛ میانگین سن فعلی بازنشستگان برابر ۶۵ سال و از کار افتادگان برابر ۵۵ سال است و همچنین میانگین سابقه پرداخت حق بیمه مربوط به بازنشستگان معادل ۲۵ سال، از کار افتادگان معادل ۱۰ سال و فوت‌شدگان معادل ۱۴ سال است.

بر اساس این گزارش؛ میانگین سن برقراری بازنشستگان معادل ۵۷ سال و از کار افتادگان برابر ۴۴ سال است. میانگین سن فوتِ فوت‌شدگان نیز برابر ۵۵ سال است. بیشترین فراوانی برقراری مستمری بازنشستگی و از کار افتادگی در سال ۱۳۹۵ و فوت در سال ۱۳۹۲ بوده است. بیشترین فراوانی صدور حکم درمورد تمامی انواع مستمری‌بگیران در سال ۱۳۹۶ بوده است.

نتایج دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی حاکی است، ۷۹ درصد بازنشستگان، ۷۸ درصد از کار افتادگان و ۸۳ درصد فوت‌شدگان، پیش از برقراری مستمری به‌صورت اجباری حق بیمه پرداخت کرده اند.

بیشترین سهم پرونده‌های بازنشستگان تامین اجتماعی در اداره کل غرب تهران بزرگ، بیشترین سهم پرونده‌های از کار افتادگان در اداره کل خوزستان و بیشترین سهم پرونده‌های فوت‌شدگان در اداره کل شرق تهران بزرگ قرار دارد. اداره کل شرق تهران بزرگ در مجموع بیشترین سهم پرونده‌های مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را در بر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *