آخرین خبرها
خانه / اخبار استان / جلسه دبیران اجرایی خانه های کارگرسراسر کشور با وزیر کار جناب آقای دکتر شریعتمداری

جلسه دبیران اجرایی خانه های کارگرسراسر کشور با وزیر کار جناب آقای دکتر شریعتمداری

جلسه دبیران اجرایی خانه های کارگرسراسر کشور با وزیر کار جناب آقای دکتر شریعتمداری تشکیل شد .
در این جلسه آقای کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر به مشکلات کارخانجات و تورم فلج کننده امروز کشور و اخراج کارگران از کارخانجات پرداختند.
آقای کریمی گفتند متاسفانه هر مشکلی دامان کشور را میگیرد تاوانش را کارگران و بازنشستگان پرداخت میکنند.
امروز با یک میلیون و چهارصد هزارتومان چند روز میشود زنده ماند نه اینکه زندگی کرد از اعضای محترم شورای عالی کار و شخص وزیر کار امسال انتظارات بیشتری داریم .همان صحبتهای خودشان که گفتند خط فقر امسال حدود سه میلیون و هفتصد هزار تومان است افزایش حقوق را درهمین سطح ببینند چون افزایش حقوق کارگران برای کارخانجات موجب بحران نمیشود این قوانین دست و پاگیر صادرات و واردات و نوسان ارز است که مشکل اصلی کارخانجات میباشد.
همچنین دراین جلسه آقای کریمی اشاره ای به پرداختهایی مثل بن کارگری سبد کالا در هر ماه جهت کاهش قدرت خرید کارگران و بازنشستگان اشاره کردند.
و در ادامه این نشست به موضوع (پارامتریک) تامین اجتماعی پرداختند و گفتند امروز با این قرارداد سفید امضاء برای کارگران مگر کسی هم به بازنشستگی میرسد که آقای مهندس زدا سرپرست تامین اجتماعی کشور طرح اصلاح قوانین بازنشستگی را به مجلس فرستاده است. اگرهم از نظر ایشان دلسوزی برای صندوق تامین اجتماعی هست باید تمام ذینفعان ازخود دولت گرفته تا دیگر شرکای تامین اجتماعی برای کمک به صندوق حسن نیت نشان دهند نه اینکه خود دولت حدود یکصد و نود هزار میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار باشد و به فکر پرداخت آن نیست . فقط کارگران تاوان این بی تدبیری را میدهند.
موضوع بعدی تشکر از وزیر کار بود که طی نامه ازطرف خانه کارگر قزوین به ایشان درخواست گردید برای نشست تشکلات کارگری هر استان برنامه داشته باشند و آقای شریعتمداری دستورات لازم را دادند

همچنین ببینید

جلسه کمیته نظارت بر بیمه و درمان که با حضور دکتر نامدار ریاست دانشگاه علوم پزشکی و به ریاست دکتر بابایی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین و تشکلات کارگری و کانون بازنشستگان استان در روز پنجشنبه مورخ ۲۰/ ۰۹/ ۹۹ برگزار گردید.

جلسه کمیته نظارت بر بیمه و درمان که با حضور دکتر نامدار ریاست دانشگاه علوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *